wtorek, 6 stycznia 2015

Hula hop challenge!


Jak już pisałam pora wziąć się za siebie i trochę poćwiczyć :) Jak dla mnie ciekawą formą treningu jest kręcenie hula hop. Zmniejszamy obwód swojej talii, a jednocześnie możemy oglądać ulubiony serial lub film.  Będąc dzieckiem byłam w tym prawdziwą mistrzynią. Teraz też radzę sobie wcale nie gorzej, jednak czasem brak niezbędnej motywacji. Postanowiłam więc utworzyć hula hop challenge i chciałabym gorąco zaprosić każdą chętną do przyłączenia się :)

Jaki hula hop wybrać?
Dla większej efektywności hula hop powinien być ciężki (ok. 1kg), a nie jak typowy hula hop artystyczny, lub ten dla dzieci. Hula hop do ćwiczeń ma dużą średnicę (moje hula hop ma 97cm) i specjalne wypustki masujące, które mają rozbijać tkankę tłuszczową aby przyspieszyć jej spalanie. Mój hula hop składa się z 7 części, które montuje się na zatrzaski. Kupiłam je na allegro.


Ile czasu trwa challenge?
1 miesiąc - na początek. Lepszy jest cel krótkoterminowy :) Później przedłużymy.

Ile dni w tygodniu kręcimy?
Na początek 3 dni w tygodniu po 20 minut (10 minut w lewo i 10 minut w prawo). Początkowo po kręceniu ciało jest obolałe, a nawet można mieć siniaki w okolicach bioder. Aby to zredukować można zacząć kręcić przez bluzkę lub bluzę. Po ok. tygodniu, zależnie od wrażliwości, nasza talia przyzwyczai się i liczbę dni zwiększamy do 5, a czas do 30 - 45 min, zależnie od preferencji, możliwości itd. Jak dla mnie dłuższe kręcenie staje się już monotonne.
W skrócie:
1-2 tygodnie: 3 dni x 20 minut
reszta: 5 dni x 30/45 minut

Ważne! Kręcimy po równe na obie strony, tzn. 30min. = 15 min. w prawo i 15 min. w lewo!

Przykładowe efekty?
Wystarczy również wpisać sobie w google "hula hop efekty" i będzie cała masa motywacji :)

Co robimy w ramach challange?
Zapisujemy swój obwód w talii na początku i końcu wyzwania oraz obwód w boczkach (nad kośćmi biodrowymi). Niżej raczej nie chcemy być uderzone hula hop, bo boli jak cholera. 
Bardzo motywuje również fotka brzucha przed i po :)

06.01.2015
Obwód talii: 73cm
Obwód w boczkach: 78,5cm

Kto się przyłącza? Potrzebna grupa wsparcia! :D Jeśli posiadacie bloga możecie opisać akcję i dodatkowo zmotywować innych :)



5 komentarzy:

  1. Miałam zacząć dzisiaj, już się zmierzyłam i zrobiłam zdjęcia i akurat gdzieś mi się moje hula-hop zapodziało :(
    No, trudno...Powodzenia w obkręcaniu się ,,kołem tortur" haha :D
    momento-de-aliento.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej zostałaś przeze mnie nominowana do Liebster Blog Award, będzie mi miło jeśli weźmiesz udział:) http://lawendowepiora.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń